توصیه یک متخصص زنان به دختران جوان برای ذخیره تخمک

یازار :

+0 به یه ن

انتخاب:یک متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به نبود آگاهی در خصوص کاهش ذخیره تخمک با افزایش سن در دختران تاکید کرد: بالا رفتن سن ازدواج و مراجعه دیرهنگام سبب از دست رفتن زمان طلایی برای بارداری خانم‌ها می‌شود به نحوی که برخی خانم‌ها وقتی مراجعه می‌کنند که بسیار دیر شده و دیگر قادر نخواهند بود با تخمک خودشان باردار شوند و باید از تخمک اهدایی استفاده کنند.

 یک متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به نبود آگاهی در خصوص کاهش ذخیره تخمک با افزایش سن در دختران تاکید کرد: بالا رفتن سن ازدواج و مراجعه دیرهنگام سبب از دست رفتن زمان طلایی برای بارداری خانم‌ها می‌شود به نحوی که برخی خانم‌ها وقتی مراجعه می‌کنند که بسیار دیر شده و دیگر قادر نخواهند بود با تخمک خودشان باردار شوند و باید از تخمک اهدایی استفاده کنند.

دکتر منصوره علیرضایی با تاکید بر مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: هر نوزاد دختر با تعداد مشخصی ذخیره تخمک به دنیا می‌آید که در طول زندگی به تدریج این ذخیره‌ها کاهش می‌یابد تا جایی که بعد از سن ۳۵ سال تعداد و کیفیت تخمک‌ها کم و در سنین بالای ۴۰ سال روند کاهش تعداد و کیفیت تخمک تسریع می‌شود و احتمال باروری بسیار کاهش می‌یابد .

مقالات بیشتر:دفتر عقد غرب تهران

فلوشیپ نازایی و آی وی اف در پاسخ به این پرسش که چه افرادی کاندید فریز تخمک هستند؟ اظهار کرد: خانم‌هایی که مبتلا به سرطان هستند و باید شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی شوند، باید اطلاع داشته باشند که بعد از انجام شیمی ‌درمانی ممکن است به علت کاهش کیفیت تخمک، شانس باروری با تخمک خود را از دست بدهند و اکیدا توصیه می‌شود تخمک خود را قبل از درمان فریز کنند، خانم‌هایی که به دلیل ادامه‌ی تحصیل، درگیری شغلی، مهاجرت و یا اهداف شخصی، فعلا قصد ازدواج ندارند، خانم‌هایی که سن آنها رو به افزایش است و هنوز ازدواج نکرده‌اند، خانم‌هایی که مبتلا به کیست تخمدان و یا آندومتریوز هستند و طبق صلاحدید پزشک باید جراحی شوند (حین دستکاری تخمدان ممکن است ذخیره‌ی تخمدان به طور قابل توجهی کاهش یابد).

علیرضایی هم‌چنین تاکید کرد: آقایانی که مبتلا به سرطان هستند هم حتما قبل از انجام اقدامات درمانی جهت فریز اسپرم مراجعه کنند.

جراح زنان و زایمان با تاکید بر اینکه فریز و ذخیره‌سازی تخمک در دوشیزگان هم قابل انجام است درباره بهترین زمان فریز تخمک‌ گفت: هر چقدر سن خانم پایین‌تر باشد کیفیت تخمک‌ها بهتر است و تعداد بیشتری می‌توان فریز کرد. ممکن است دخترخانم‌ها بعد از ازدواج در صورتی که سنشان زیاد بالا نباشد بتوانند بطور طبیعی باردار شوند و نیاز به این تخمک‌های فریز شده نداشته باشند اما انجام این کار آینده دختران را برای مادر شدن تضمین می‌کند که در حال حاضر هزینه‌ی خیلی بالایی ندارد.

علیرضایی درباره زمان ماندگاری و نگهداری تخمک‌های فریز شده خاطرنشان کرد: این تخمک‌ها حداقل تا ۱۵ سال قابل استفاده هستند.

وی درباره مدت زمان فرآیند فریز تخمک و مصرف دارو اظهار کرد: حدودا ۱۲ الی ۱۴ روز آماده‌سازی و برداشت تخمک زمان نیاز دارد و عملی سرپایی است.

 

متخصص زنان و زایمان در پاسخ به این پرسش که آیا داروها عارضه خاصی دارند و اثر بدی روی تخمدان و ذخیره تخمدان می‌گذارند، خاطرنشان کرد: این داروها عارضه خاصی را ایجاد نمی‌کنند، حدودا ۱۰ تا ۱۲ روز آمپول‌های خاصی تزریق می‌شود که نوع تزریق بسیار ساده است و بعد با یک عمل سرپایی تخمک‌ها خارج می‌شوند و فرد همان روز مرخص می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که فریز جنین چه زمانی به زوج‌ها پیشنهاد می‌شود، گفت: زمانی که زوج قصد مهاجرت دارند، خانم بیماری خاصی دارد و فعلا شرایط جسمی مناسب برای بارداری ندارد، زوجی که به هر علتی می‌خواهند بارداری را تا سن بالاتر به تاخیر بیندازند. جنین‌ها هم حداقل تا ۱۵ سال فریز می‌مانند.

مقالات دیگر:شیشه بری یوسف آباد


نماینده مجلس: نه پیامبر و نه امامان ما هیچ کدام تک‌همسر نبودند!

یازار :

+0 به یه ن

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند ، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند،پس آن ها چگونه زندگی می کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم درباره لزوم بازنگری در قوانین مربوط به مهریه و جدیت مجلس یازدهم در پیگیری طرح اصلاح قانون مهریه گفت: بر اساس روایات مقدار مهریه برای زن در زمان ازدواج اگر در زمان پیامبر بررسی شود معادل رقمی حدود ۲۸ سکه در شرایط اقتصادی فعلی است و نه بیشتر.

وی همچنین افزود: این که یک هزار و ۵۰۰ سکه و ۲ هزار مهریه تعیین می‌شود، غیرشرعی است نتیجه آن نیز این شده است در تهران بالغ بر یک میلیون زن بالای ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داریم و زندگی‌های زیادی از هم پاشیده است.

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهریه و تاکید آن‌ها بر تضییع حقوق زنان با این بازنگری در قانون نیز گفت: مدافعان حقوق زنان در موضوع مهریه نه از قانون اسلام اطلاعات درستی دارند و نه از قوانین مهریه در شرع.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

نوروزی با بیان این که «سیره، شیوه و منطق پیامبر و امامان ما در زندگی سالم باید الگو قرار داده شود» گفت: مهریه حضرت موسی (ع) چوپانی برای پدر خانم شان بود، حضرت شعیب (ع) گفت من دخترم را به تو می‌دهم تو ۸ سال برای چوپانی کنی، حضرت موسی (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپانی می‌کردند و زندگی را می‌گذراندند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

وی ادامه داد: پیامبر زنی را به عقد شخصی در آورد و مهریه را تنها آموزش قرآن به زن قرار داد بنابراین اگر بخواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم و فکری برای این زنان بالای ۳۰ سال دختران بی شوهر و طلاق‌های متعدد برای دریافت مهریه کنیم، باید الگو‌های دینی خود را مورد توجه قرار دهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید در شرایط ازدواج بازنگری کنیم چرا که وضعیت تجرد و طلاق نتیجه دفاع ناآگانه از مهریه زنان است.

نوروزی با بیان این که «مهریه باید به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود»، گفت: مهریه باید عند المطالبه باشد و بلافاصله بعد عقد پرداخت شود نه این که مهریه را نسیه در نظر بگیریم و شوهر را به زندان بیاندازیم و مردان را به کلانتری بکشیم و خانواده‌ها را از هم متلاشی کنیم.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: در حال حاضر طلاق‌ها زیاد است در برخی نقاط ۴۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد و برخی خانم‌ها ۴ بار ازدواج می‌کنند و طلاق می‌گیرند و مهریه می‌گیرند.

مقالات دیگر:سالن عقد غرب تهران


  • [ 1 ]